6098571609 |
Tècniques d'atenció plena i relaxació a l'aula |
2016-2017 |
Assessorament. Secundària en general |
|
|
|
10/11/2016 - 18/5/2017 (30 hores) de 16:00h a 17:00h |
|
INS Joan Oró |
|
ctra. de Saragossa km. 464,2 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2016 - 10/11/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
És un projecte transversal en competències personals, emocionals i socials per a la implementació de tècniques de meditació, atenció plena i relaxació a l’aula.
|
| |
Objectius |
1.Aprofundir en el coneixement i la pràctica de les diferents tècniques de meditació i atenció plena.
2.Elaborar i recopilar exercicis de les diferents tècniques meditatives.
3.Aplicar aquestes tècniques a l’aula amb l’objectiu de desenvolupar les competències personals i socials de l’alumnat i augmentar el seu potencial acadèmic (prendre consciència de les pròpies capacitats intel•lectuals, emocionals i físiques, millorar l’autoconeixement, l’autoestima, fomentar el respecte i les relacions positives).
4.Recollir, analitzar i avaluar les opinions i reflexions de l’alumnat sobre aquesta pràctica.
|
| |
Continguts |
1.Beneficis de l’aplicació de tècniques de meditació, atenció plena i relaxació a l’aula.
2.Orientacions didàctiques i metodològiques.
3.L’auto-observació, la respiració i la postura.
4.La visualització, el silenci mental, i la relaxació.
5.La veu i la parla, la consciència sensorial i el moviment.
6.El centrament.
|
| |
Formador/a |
Sílvia Porté Capdevila
|
| |
Avaluació |
Dues estones a la setmana, aproximadament de 5-10 minuts, es duran a terme aquestes pràctiques a l’aula. En acabar, l’alumnat reflexionarà per escrit sobre els canvis experimentats a nivell físic, emocional i mental. A més, dos cops al trimestre com a mínim i sempre que ho desitgi, farà una reflexió general sobre l’assimilació d’aquestes pràctiques en la seva vida fora del centre i els beneficis o inconvenients.
L’alumnat ha de saber que del caràcter voluntari de l‘entrega d’aquestes reflexions, ja que es pretén que siguin el més sinceres possible, i si algú no vol que hi consti el seu nom, podran ser anònimes.
La comissió durà a terme l’avaluació qualitativa d’aquestes.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat restringida al professorat de l'INS. Joan Oró de Lleida.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
10/11/2016 |
1600 |
1700 |
Sessió 2 |
dijous |
17/11/2016 |
1600 |
1700 |
Sessió 3 |
dijous |
24/11/2016 |
1600 |
1700 |
Sessió 4 |
dijous |
01/12/2016 |
1600 |
1700 |
Sessió 5 |
dijous |
15/12/2016 |
1600 |
1700 |
Sessió 6 |
dijous |
12/01/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 7 |
dijous |
19/01/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 8 |
dijous |
26/01/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 9 |
dijous |
02/02/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 10 |
dijous |
16/02/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 11 |
dijous |
23/02/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 12 |
dijous |
02/03/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 13 |
dijous |
09/03/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 14 |
dijous |
16/03/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 15 |
dijous |
23/03/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 16 |
dijous |
30/03/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 17 |
dijous |
20/04/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 18 |
dijous |
27/04/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 19 |
dijous |
04/05/2017 |
1600 |
1700 |
Sessió 20 |
dijous |
18/05/2017 |
1600 |
1700 |
|
| |